10 КЛАС

15.04.2020.
Шановні учні, оцінки за контрольну роботу:
Захарченко-9, Карленко-8, Кутілін-6, Угня-8, Хондожко-7, Пластун-10, Лукашова-7, Дебда-9, Маслов-11, Сидоренко-10, Матренок-9, Дудченко-8, Авдасьова-9, Черкай-9, Тимошенко-8, Сериченко-9, Орлик-5. Решта де? Виконуємо все вчасно!
Тема: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів
 
  
10.04.2020
Контрольна робота 
Тема: "Спадковість і мінливість"
 10 клас, ІI семестр
 Шановні десятикласники, відповідаємо 10.04.2020, надсилаємо на ел. скриньку- все на сайті школи)

І варіант

1 рівень
1. Кількість альтернативних ознак, яку враховують при моногібридному схрещуванні: а) 1; б) 2; в) 3; г) 4.
2. Ознаки гібрида, що проявляються в першому поколінні, називають: а) домінантними; б) рецесивними.
3. Кодон – це триплет нуклеотидів у: а) іРНК; б) тРНК; в) рРНК; г) ДНК.
4. Кількість типів гамет, що утворює гетерозиготний організм: а) один; б) два.
5. Зчепленими зі статтю генами у людини називають ті, що розташовані: а) в 21-й парі хромосом; б) в різних парах хромосом; в) в 23-й парі хромосом.
6. Ознаки людини, які успадковуються зчеплено зі статтю, – це: а) дальтонізм; б) група крові; в) гемофілія; г) колір очей. ( по 0,5 бали за кожне питання)

2 рівень
Дайте визначення поняттям:
1.мутації, 
2.антимутагени,  (по 1 балу за кожне поняття)

3 рівень

1.Що таке пренатальне генетичне тестування? (1 бал)
2. Що таке мутаційна мінливість?
3.Терапія  (1б)

4 рівень
1. У нормальних батьків народилася дитина – глухонімий альбінос. Визначити генотипи батьків, якщо відомо, що глухонімота і альбінізм – рецесивні ознаки. (2 бали)

2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові,  Визначте генотипи батьків, дітей. ймовірність народження дітей з ІV групою крові. (2 бали)


ІІ варіант

1 рівень
1. Домінантні та рецесивні ознаки розділяються за: а) подібністю; б) контрастністю; в) неодночасністю прояву.
2. Гомологічними називають хромосоми: а) однакові за формою; б) різні за формою; в) ті, що мають однаковий набір генів; г) ті, що мають різний набір генів.
3. Кількість типів гамет, що утворює гомозиготний організм: а) один; б) два.
4. Мутація проявляється у фенотипі в організмі: а) будь-якому; б) гомозиготному; в) гетерозиготному.
5. Що є вихідною причиною спадкових захворювань?: а) віруси; б) порушення генетичного апарату, в) гельмінти, г) бактерії
6. Генна інженерія є галуззю: а) ботаніки; б) генетики; в) біоніки. (по 0,5 бали за кожне питання)

2 рівень
Дайте визначення поняттям:
1.модифікаційна мінливість,
2. алель. (по 1 балу за кожне поняття)

3 рівень

1.Що таке мутагенні фактори? (1 бал)
2. Поясніть постнатальне генетичне тестування . (1 бал)
3.Спеціальна дієта   (1 б)
4 рівень
1. Полідактилія (шестипалість) і короткозорість передаються як домінантні ознаки. Яка ймовірність народження дітей без цих аномалій у сім’ї, де обоє батьки мають ці вади та гетерозиготні за обома ознаками? (2 бали)

2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові,   Визначте ймовірність народження  дітей з ІІ групою крові. (2 бали)



08.04.2020.
Шановні учні, вітаю вас в новій чверті!

Тема: Лікування та профілактика спадкових хвороб людини.

 Записуємо число на стор.62(зошита), відкриваємо підручник , читаємо п.41.Виписуємо в зошит на стор.63:
Терапія-----
Хірургічне втручання---
Трансплантація органів і тканин----
Спеціальна дієта----
Замісна терапія---
Генна терапія----
Профілактика спадкових захворювань---
На допомогу вам відео та ілюстрації, подивіться та розгляньте, будь ласка!



Домашнє завдання:  опрацювати п.41, виписати головне, що я запропонувала( зошити перевірю, щоб всі  дати, теми та записи були записані).Повторюємо та готуємось до К.Р.



27.03.2020
Тема: Діагностика спадкових захворювань людини.Медико-генетичне консультування 

Записуємо дату на стор.62(зошита), відкриваємо п.40 підручника, записуємо головне:
Генетичне тестування:----
Пренатальне генетичне тестування:---
Постнатальне генетичне тестування:--- 
Медико-генетичне консультування:---













 

































Домашнє завдання : Прочитати п.40; Виписати головне; Завд.1(Доповніть перелік задач, які вирішує медико-генетичне консультування), завд.2 Наведіть по 2-3 приклади спадкових захворювань, які можна виявити за допомогою кожного з методів дослідження.
Бажаю успіхів! Будьте здорові!


25.03.2020
Шановні десятикласники, гарно працюємо, тестові завдання виконали 26 учнів, молодці!.

 Продовжуємо тему: Спадковіть та мінливість, механізми впливу на спадковість та мінливість.
Попрацюємо з зошитом:.Відкриваємо стор.61(зошит) та підручник п. 39.нам треба записати:
Не лінуйтеся, зразу занотовуємо, перевірю після карантину, або будете фото робити і висилати мені стор. зошита.
Медична генетика:--- 
Спадкові хвороби:----
Спадкові вади метаболізму:----( які хвороби відносяться)
Хромосомні хвороби:---- ( синдром Дауна, Патау, Едвардса), що це?
Генетика онкологічних захворювань:---
Домашнє завдання: Повторити п.39,40, Виконати завдання:
1.Розгляньте каріотипи людей зі спадковими захворюваннями, які зображені на малюнках.Для кожного з них виберіть по одному варіанту відповідей з кожного стовпчика.
2.Заповніть схему, розмістивши в ній наведені поняття.
3.Доповніть перелік основних завдань медичної генетики.
Бажаю успіхів! Будьте здорові! 




 




Картинки по запросу "хвороба клайнфельтера"
 Картинки по запросу "хвороба шерешевського тернера"
 18.03.2020

ТЕМА. Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, Хвороби людини зі спадковою схильністю їхні причини.

 Прочитати § 39, 40. Проект: створення буклету або презентації на тему"Генетичний моніторинг в людських спільнотах", " Генотерапія та її перспективи"


Переглянути презентацію


20.03.2020 

ТЕМА. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медикогенетичне консультування та його організація.

Прочитати  §41. Виконати завдання в зошиті стор. 62-63 №1-4

Виконати тест на сайті На урок
Відкривши посилання join.naurok.ua
Код доступу 229841

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога