10 КЛАС
15.04.2020.
Шановні учні, оцінки за контрольну роботу:
Захарченко-9, Карленко-8, Кутілін-6, Угня-8, Хондожко-7, Пластун-10, Лукашова-7, Дебда-9, Маслов-11, Сидоренко-10, Матренок-9, Дудченко-8, Авдасьова-9, Черкай-9, Тимошенко-8, Сериченко-9, Орлик-5. Решта де? Виконуємо все вчасно!
Тема: Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів
10.04.2020
Контрольна робота
Тема: "Спадковість і мінливість"
10 клас, ІI семестр
Шановні десятикласники, відповідаємо 10.04.2020, надсилаємо на ел. скриньку- все на сайті школи)
І варіант
1 рівень
1. Кількість альтернативних ознак, яку враховують при моногібридному схрещуванні: а) 1; б) 2; в) 3; г) 4.
2. Ознаки гібрида, що проявляються в першому поколінні, називають: а) домінантними; б) рецесивними.
3. Кодон – це триплет нуклеотидів у: а) іРНК; б) тРНК; в) рРНК; г) ДНК.
4. Кількість типів гамет, що утворює гетерозиготний організм: а) один; б) два.
5. Зчепленими зі статтю генами у людини називають ті, що розташовані: а) в 21-й парі хромосом; б) в різних парах хромосом; в) в 23-й парі хромосом.
6. Ознаки людини, які успадковуються зчеплено зі статтю, – це: а) дальтонізм; б) група крові; в) гемофілія; г) колір очей. ( по 0,5 бали за кожне питання)
2 рівень
Дайте визначення поняттям:
3 рівень
1.Що таке пренатальне генетичне тестування? (1 бал)
2. Що таке мутаційна мінливість?
3.Терапія (1б)
4 рівень
1. У нормальних батьків народилася дитина – глухонімий альбінос. Визначити генотипи батьків, якщо відомо, що глухонімота і альбінізм – рецесивні ознаки. (2 бали)
2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові, Визначте генотипи батьків, дітей. ймовірність народження дітей з ІV групою крові. (2 бали)
ІІ варіант
1 рівень
1. Домінантні та рецесивні ознаки розділяються за: а) подібністю; б) контрастністю; в) неодночасністю прояву.
2. Гомологічними називають хромосоми: а) однакові за формою; б) різні за формою; в) ті, що мають однаковий набір генів; г) ті, що мають різний набір генів.
3. Кількість типів гамет, що утворює гомозиготний організм: а) один; б) два.
4. Мутація проявляється у фенотипі в організмі: а) будь-якому; б) гомозиготному; в) гетерозиготному.
5. Що є вихідною причиною спадкових захворювань?: а) віруси; б) порушення генетичного апарату, в) гельмінти, г) бактерії
6. Генна інженерія є галуззю: а) ботаніки; б) генетики; в) біоніки. (по 0,5 бали за кожне питання)
2 рівень
Дайте визначення поняттям:
1.модифікаційна мінливість,
2. алель. (по 1 балу за кожне поняття)
3 рівень
1.Що таке мутагенні фактори? (1 бал)
2. Поясніть постнатальне генетичне тестування . (1 бал)
3.Спеціальна дієта (1 б)
4 рівень
1. Полідактилія (шестипалість) і короткозорість передаються як домінантні ознаки. Яка ймовірність народження дітей без цих аномалій у сім’ї, де обоє батьки мають ці вади та гетерозиготні за обома ознаками? (2 бали)
2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові, Визначте ймовірність народження дітей з ІІ групою крові. (2 бали)
І варіант
1 рівень
1. Кількість альтернативних ознак, яку враховують при моногібридному схрещуванні: а) 1; б) 2; в) 3; г) 4.
2. Ознаки гібрида, що проявляються в першому поколінні, називають: а) домінантними; б) рецесивними.
3. Кодон – це триплет нуклеотидів у: а) іРНК; б) тРНК; в) рРНК; г) ДНК.
4. Кількість типів гамет, що утворює гетерозиготний організм: а) один; б) два.
5. Зчепленими зі статтю генами у людини називають ті, що розташовані: а) в 21-й парі хромосом; б) в різних парах хромосом; в) в 23-й парі хромосом.
6. Ознаки людини, які успадковуються зчеплено зі статтю, – це: а) дальтонізм; б) група крові; в) гемофілія; г) колір очей. ( по 0,5 бали за кожне питання)
2 рівень
Дайте визначення поняттям:
1.мутації,
2.антимутагени, (по 1 балу за кожне поняття)
3 рівень
1.Що таке пренатальне генетичне тестування? (1 бал)
2. Що таке мутаційна мінливість?
3.Терапія (1б)
4 рівень
1. У нормальних батьків народилася дитина – глухонімий альбінос. Визначити генотипи батьків, якщо відомо, що глухонімота і альбінізм – рецесивні ознаки. (2 бали)
2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові, Визначте генотипи батьків, дітей. ймовірність народження дітей з ІV групою крові. (2 бали)
ІІ варіант
1 рівень
1. Домінантні та рецесивні ознаки розділяються за: а) подібністю; б) контрастністю; в) неодночасністю прояву.
2. Гомологічними називають хромосоми: а) однакові за формою; б) різні за формою; в) ті, що мають однаковий набір генів; г) ті, що мають різний набір генів.
3. Кількість типів гамет, що утворює гомозиготний організм: а) один; б) два.
4. Мутація проявляється у фенотипі в організмі: а) будь-якому; б) гомозиготному; в) гетерозиготному.
5. Що є вихідною причиною спадкових захворювань?: а) віруси; б) порушення генетичного апарату, в) гельмінти, г) бактерії
6. Генна інженерія є галуззю: а) ботаніки; б) генетики; в) біоніки. (по 0,5 бали за кожне питання)
2 рівень
Дайте визначення поняттям:
1.модифікаційна мінливість,
2. алель. (по 1 балу за кожне поняття)
3 рівень
1.Що таке мутагенні фактори? (1 бал)
2. Поясніть постнатальне генетичне тестування . (1 бал)
3.Спеціальна дієта (1 б)
4 рівень
1. Полідактилія (шестипалість) і короткозорість передаються як домінантні ознаки. Яка ймовірність народження дітей без цих аномалій у сім’ї, де обоє батьки мають ці вади та гетерозиготні за обома ознаками? (2 бали)
2. У батьків з ІІ і ІІІ групами крові народилася дитина з І групою крові, Визначте ймовірність народження дітей з ІІ групою крові. (2 бали)
08.04.2020.
Шановні учні, вітаю вас в новій чверті!
Тема: Лікування та профілактика спадкових хвороб людини.
Записуємо число на стор.62(зошита), відкриваємо підручник , читаємо п.41.Виписуємо в зошит на стор.63:
Терапія-----
Хірургічне втручання---
Трансплантація органів і тканин----
Спеціальна дієта----
Замісна терапія---
Генна терапія----
Профілактика спадкових захворювань---
На допомогу вам відео та ілюстрації, подивіться та розгляньте, будь ласка!
Домашнє завдання: опрацювати п.41, виписати головне, що я запропонувала( зошити перевірю, щоб всі дати, теми та записи були записані).Повторюємо та готуємось до К.Р.
27.03.2020
Тема: Діагностика спадкових захворювань людини.Медико-генетичне консультування
Записуємо дату на стор.62(зошита), відкриваємо п.40 підручника, записуємо головне:
Генетичне тестування:----
Пренатальне генетичне тестування:---
Постнатальне генетичне тестування:---
Медико-генетичне консультування:---
Домашнє завдання : Прочитати п.40; Виписати головне; Завд.1(Доповніть перелік задач, які вирішує медико-генетичне консультування), завд.2 Наведіть по 2-3 приклади спадкових захворювань, які можна виявити за допомогою кожного з методів дослідження.
Бажаю успіхів! Будьте здорові!
25.03.2020
Шановні десятикласники, гарно працюємо, тестові завдання виконали 26 учнів, молодці!.
Продовжуємо тему: Спадковіть та мінливість, механізми впливу на спадковість та мінливість.
Попрацюємо з зошитом:.Відкриваємо стор.61(зошит) та підручник п. 39.нам треба записати:
Не лінуйтеся, зразу занотовуємо, перевірю після карантину, або будете фото робити і висилати мені стор. зошита.
Медична генетика:---
Спадкові хвороби:----
Спадкові вади метаболізму:----( які хвороби відносяться)
Хромосомні хвороби:---- ( синдром Дауна, Патау, Едвардса), що це?
Генетика онкологічних захворювань:---
Домашнє завдання: Повторити п.39,40, Виконати завдання:
1.Розгляньте каріотипи людей зі спадковими захворюваннями, які зображені на малюнках.Для кожного з них виберіть по одному варіанту відповідей з кожного стовпчика.
2.Заповніть схему, розмістивши в ній наведені поняття.
3.Доповніть перелік основних завдань медичної генетики.
18.03.2020
Прочитати § 39, 40. Проект: створення буклету або презентації на тему"Генетичний моніторинг в людських спільнотах", " Генотерапія та її перспективи"
Переглянути презентацію
20.03.2020
Прочитати §41. Виконати завдання в зошиті стор. 62-63 №1-4
Виконати тест на сайті На урок
Комментарии
Отправить комментарий